Dessa är ett utdrag av mina många projekt genom åren. Jag har utformat allt från mindre tidningar, bokomslag, etiketter, foldrar, flyers, affischer, broschyrer, presentkort, visitkort etc inom tryckproduktion/ PR/ Sociala medier.
I en del av mina arbeten genom åren så har research / sammanställning / statistik / målgruppskartering varit en stor del av arbetet.

OKT 2020 tom 2022 – Inför ett nytt uppdrag där ett helt nytt varumärke ska skapas i samband med ekologiska Hygienartiklar. 

Utöver Handtvålarna så kommer en serie Doftljus, Duschpeeling och Duscholja

Jag lade som ett förslag namnet – Sju Sinnen – med tanken bakom att det ”Sjunde Sinnet” står för vår koppling till Naturen/”Moder Jord”. Vilket godtogs av kunden och blev så namnet på varumärket.

De första 8 dofterna till de lite lyxigare ekologiska handtvålarna kommer i CITRUS, HAVSBRIS, VIT LOTUS, KANEL, BERGAMOTT, LAVENDEL, MANDARIN, ÄPPELBLOM, JORDGUBB OCH PEPPARMYNTA – Designen skapad efter doft

Varumärke från scratch med anvisningen ’Ekologisk handtvål’. Varan säljs nu i butiker och kommunala instanser i Sundbybergs Stad.

Tidsskrifter, Folders, visitkort, content och diverse trycksaker – i alla projekt ingår det olika delar av research, sammanställningar, målgruppskartering, PR Planeringar etc – 2012 tom 2021

Nedan är Trycksaker för olika ändamål såsom T-shirt tryck, Affischering för event inom kommun, Tidningstryck, Presentkorts design, högtidskampanj, folders, kommunala fritisvårds aktiviteter, visitkort, infoblad med anledning av Corona, olika foldrar, infoblad för kommunal verksamhet etc.

Varumärke – Logotyp – Etikettdesign -Varutformning

I det arbetet tog jag också fram de kemiska formlerna för att kunna göra en korrekt innehållsdeklaration samt ange hur förpackningarna källsorteras. Jag hade kontakt med distributören – naturkosmos.se – av ingredienserna för att få de fullständiga innehållsbeteckningarna av var ingrediens för att skicka in till Läkemedelsverket / Konsumentverket så att dess huvudsakliga distributör/tillverkare av varan – Arbetssupporten kunde få tvålen godkänd innan den lades ut till försäljning.

Jag gjorde även en promovideo i marknadsföringssyfte för varumärket som skulle läggas upp i sociala medier som Facebook och Instagram, men då det är en kommunal verksamhet så fick de ej använda sig av marknadsföring på det sättet, vilket är mycket tråkigt, men förståeligt. Men den finns att se på min youtube kanal.

Nå ut på ett visuellt talande sätt!