Dessa är ett urval av gjorda logotyper genom åren tom idag. En logotyp ska symbolisera ert företags/ rörelse vision och vad ni vill förmedla. Ögat kopplar snabbt ihop en bild av er rörelse genom en första titt på er Logotyp.

Stilren, klassiskt, lekfull, rolig, lättsam, neutral, harmonisk, nytänkande, reserverad, cool, smart, nyfiken – vilka är ni?!

När jag utvecklar en logotyp så vill jag få in vad företaget förmedlar och vilken känsla som ska kopplas med den. En logotyp måste även kunna göra sig bra som svart/vit. Vi diskuterar och kommer gemensamt fram till den färdiga produkten.


Logotyp och Banderoll på 100×377 cm för företaget Hälsovent +AB
Tagit fram varumärke/ Logotyp/ Etikett design för det ekologiska hygien märket Sju Sinnen som produceras på Arbetssupporten i Sundbybergs Stad



Färgerna i er Logo är av stor betydelse då hjärnan snabbt kopplar färg till olika intuitioner såsom Rött förknippas med fara såsom det även kan kopplas till spänning och kärlek. Grönt förmedlar lugn, harmoni, välbefinnande och Blått symboliserar oftast hälsa och renhet.

Logotyp gjord för NT Solution i samarbete med Jobbförmedlingen Fokus
Logotyp gjord för NT Solution i samarbete med Fixia.nu

Logotyp gjord för NT Solution i samarbete med Fixia.nu

Förmedla en känsla kopplad till er vision!